sobota 4. ledna 2014

Review: film Hunger Games - The Catching fire

The Catching fire  
Akční/Dobrodružný/Sci-fi/Thriller
USA, 2013, 146
Režie: Francis Lawrence

Děj filmu

Katniss Everdeen a Peeta Mellark se po šokujícím vítězství v 74. ročníku Hunger Games vrací domů. Jako vítězové musí ale brzy domov a své rodiny znovu opustit a vydat se na okružní jízdu po všech krajích Panemu. Jejich úkolem je bavit lidi, oproti očekávání Kapitolu ale Katniss a její příběh inspiruje ke vzpouře. Během turné po krajích Panemu Katniss vycítí, že se neodvratně schyluje k revoluci. Hlavní město ale stále drží moc pevně ve svých rukou a prezident Snow není člověk, se kterým je dobré si zahrávat. Ve vhodný čas, ve vhodný moment, Katniss Everdeen musí být zlikvidována. Sílu Kapitolu mají symbolizovat přípravy na 75. Hry, které skrývají překvapení a rozhodnou o budoucnosti celého Panemu. Katniss a Peeta musí zpět do arény.


Druhé díly trilogií často nosí prokletí, protože jsou nutným překlenutím mezi začátkem a koncem, kdy příjde velké finále. Proto někdy bývají trochu nezáživné.
Vražedná pomsta je však vyjímkou. Je zde mnoho věcí, které vám v první díle chyběly a naopak to, co vám prve překáželo zde není. 
Kdybych měla film shrnout jedním slovem řekla bych: fantastické! Už když jsem seděla v kině, veděla jsem, že to bude opět jako u jedničky epický zážitek. Film mě ale překvapil ještě víc a já v tom kině nevěděla jestli brečet štěstím nebo se smát nadšením.

V porovnání s knihou možná zde bylo opět několik detailů, které se mírně rozcházely nebo zde chyběly. S tím se ale při zfilmování knihy prostě musí počítat. Abych byla upřímná, z téhle stránky mě trošku zklamal první díl, ve kterém spousta důležitých scén chyběla. U druhého dílu jsem ale byla nadmíru spokojená. Akční děj a momenty, u kterých jsem měla skutečně husí kůži, veškeré nedostatky vymazaly. 
Co se týká efektů, byla to dokonalost. Prostředí, hudba a postavy mě opět dokázaly zaujmout natolik, že jsem ani nepostřehla jak rychle film uběhl. A ikdyž jsem četla knihu, u některých scén jsem prostě zatínala nehty do sedačky nervami nebo odvracela zrak strachem. 


Z postav jsem byla opět nadšená díky Katniss. Ještě víc než v prvním díle dokázala vyjádřit své emoce, které jsem z ní neskuteně cítila. A scény, kdy Katniss bojovala proti nočním můrám v Peetově náručí mi vhnaly slzy do očí dojetím. Příliš místa ale zde nedali Galeovi neboli Hurikánovi. Je to škoda, upřímně doufám, že se to v dalším díle změní. Nově se ve filmu objevilo několik postav. Největším překvapením pro mě byl Finnick Odair. Jeho představitel zcela vystihl mou představu, kterou jsem měla z knihy. Kromě něj jsem si hodně oblíbila i Johannu, oprsklou a drzou splátkyni, která se stala Katnissiným a Peetovým spojencem.
Kdybych měla srovnat Vražednou pomstu s prvním dílem jednoznačně dám přednost druhému dílu. Po emocionální, akční stránce a vůbec co se týká zpracování předlohy se mi líbil o 100% víc. 
Jinak jsem před premiérou byla strašně zvědavá jak, dokáží zpracovat arénu 75. ročníku her. Musím uznat, že mě překvapila, vlastně jsem si ji ani nedokázala nějak představit. 
Tvůrci filmu si dali i tentokrát pořádně záležet. Velká poklona pro ně a jsem velice zvědavá, jak si poradí s třetím, posledním dílem, který byl pro mě jako kniha ještě víc emocionálnější. 
Pro ty, kdo film ještě neviděl, doporučuju utíkejte si film pustit! Je to opravdu zážitek a věřte mi, že nebudete litovat. 

Závěrečný díl série bude rozdělen na dvě části (proč?!) a první část by měla do kin přijít v listopadu 2014. Už teď se nemůžu dočkat toho velkého, dokonalého finále.

Trailer:

Písnička jako soundtrack k filmu:

Na závěr chci jen dodat: ,,Remember who the real enemy is." (Nezapomeň, kdo je tvůj nepřítel.)

Hodnocení: 100%



Žádné komentáře:

Okomentovat