středa 10. srpna 2016

Review: After: Polibek - Anna Todd (After #1)

Název: After
Autor: Anna Todd
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 528
Žánr: román, YA

Anotace

Tessa má všechno – žije v láskyplném prostředí, má chápající rodiče a taky kluka snů, laskavého, milého, kterého jí závidí všechny kamarádky. Lepšího už si ani nemohla přát potkat. Tessin snový svět ale náhle změní jediné setkání. Hardin je pořádně drzý kluk, s nepřeslechnutelným, nafoukaným britským akcentem, nezapomenutelným rozcuchem, tetováním a piercingem ve rtu. Tessa si nemůže pomoct – Hardin je zkrátka jiný než ostatní...
A to po všech stránkách – dovede být i pěkně krutý. Neměla by ho spíš nenávidět? Neměla by jím Tessa pohrdat? Jak to, že se od něj nemůže odpoutat? Nedokáže to – i přes všechny jeho chyby a prohřešky. Intenzivní vášnivou blízkost střídají neustálá Hardinova zmizení. Může takhle vůbec vypadat láska? Tessa sama nevěří, že by takový vztah mohl fungovat. Ale jde odolat jeho polibku?



Něco málo k ději..
Život devatenáctileté Tessy se změní dne, kdy nastoupí na vysokou školu a odstěhuje se na koleje. Tessa žije obyčejný život ctižádostivé studentky, má milujícího přítele a dělá vše, aby na ni matka byla pyšná. Jenže na koleji se setká s drzým a divokým Hardinem a najednou už nic není jako dřív. Hardin je jako hurikán, převrátí Tessin život vzhůru nohama. Přestože se ti dva zpočátku nenávidí a v jednom kuse na sebe ječí, Tessu Hardin a jeho způsob života fascinuje. Podlehne nakonec kouzlu
tohohle náladového a smyslného krasavce nebo zůstane ve svém upjatém, pečlivě nalinkovaném životě?

Postavy
V téhle knize jsem měla problém snad se všemi postavami. Naivní a hloupá Tessa jako by snad ani neměla vlastní rozum a dělala jen to, co jí říkají lidi okolo. Stejně tak mě neskutečně vytáčel Hardin. Ten člověk prostě patří někam do ústavu. Co pět minut mění nálady, nesnesitelně namyšlený, protivný,...prostě takového někde potkat, tak ho přetáhnu po hlavě židlí. Natož abych si s takovým psychoušem něco začínala. Navíc většina postav, studentů, jako by byli jen ožralové, co bez mejdanu nevydrží ani den. Takže v tomhle příběhu jsem nenašla žádného svého favorita. 

Závěr
Sepsat svoje pocity z téhle knihy je pro mě fakt obtížné. Během čtení jsem měla tolik WTF momentů, jako snad ještě u žádné knihy. Příběh začal podle mě doopravdy skvěle. Dobrý námět, hrozně chytlavé a nutilo mě to číst další a další kapitoly. V hlavní hrdince Tess jsem se dokonce i zpočátku
sama našla, nejen podle jména, ale i vlastně životem. Stejně jako já začínala svůj nový vysokoškolský život a snažila se vymanit z toho starého. Postupně ale moje nadšení upadalo a to dost razantně. Neustále měnící se Hardinovy nálady, opakující se scény, to všechno mě začalo dost otravovat. V podstatě se příběh změnil jen v koloběh opakujících se scén hádek, usmíření, sex. A pořád dokola. Až bych knihu přirovnala k takovým 50 odstínům šedi pro mládež. Nudné, zbytečně zdlouhavé a předvídatelné. Přitom si myslím, že kniha měla skvělý potenciál. Mohla víc zaujmout, bohužel se ale změnila v takovou naivní telenovelu, bez nějakého hlubšího významu. Ke konci už se mi knížku ani nechtělo dočítat, ale hnala mě akorát zvědavost. Moc mě mrzí, že mě kniha tolik zklamala, protože jsem jí dávala hodně velké šance. 

Moje pocity a dojmy po dočtení




Hodnocení: 49%







1 komentář:

  1. Skvělá recenze :) Na knížku se chystám, mám ji půjčenou z knihovny, ale moc od ní nečekám :) Vypadá lákavě, ale už mám takové tušení, že to vážně budou samé hádky, usmiřování, mám tě ráda/nemám tě ráda...

    OdpovědětVymazat