pondělí 15. srpna 2016

Review: Poslední dopis od tvé lásky - Jojo Moyes

Název: The Last Letter from Your Lover
Autor: Jojo Moyes
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 472
Žánr: román

Anotace

Novinářka Elllie při pátrání v archivu narazí na půlstoletí starý dopis, v němž neznámý muž žádá svoji milenku, aby opustila manžela. Elllie příběh, skrývající se za dopisem, okamžitě zaujme – i ona sama má poměr se ženatým mužem. 
Rok 1960. Jennifer Stirlingová leží v nemocnici po vážné autonehodě a na nic si nepamatuje – na manžela, na své kamarády, ani na to, jaká byla ona sama. Když se však vrátí z nemocnice domů a najde tajný dopis, pomalu se začíná rozpomínat na milence, kvůli kterému byla kdysi ochotná riskovat úplně všechno


Něco málo k ději..
V knize se prolínají dva romantické příběhy. Píše se rok 1960 a bohatí manželé Stirlingovi prochází krizí po tom, co se krásná Jennifer zamiluje do jiného muže. Krátký románek ovšem svědčí o tom, že jde o velmi hluboké city a mladá manželka dokonce uvažuje o tom, že opustí svého muže. Jenže o
několik dní později se probouzí v nemocnici, nepamatuje si téměř nic ze svého předchozího života. Jen ji stále něco chybí, jako by stále hledala část sama sebe. Náhodou však objeví milostné dopisy, které jí její milovaný psával. Dopisy plné hlubokých citů a vášně.
Téměř o 50 let později tytéž dopisy objeví ve starém archivu novinářka Ellie. Ellie Haworthová má poměr se ženatým mužem a žije poměrně osamělý život. Po tom, co si přečte zamilované dopisy zjistí, že chce být víc než jen milenka muže, který hledá rozptýlení z manželského života. Chce zažít lásku jako pár z oněch dopisů, kterému osud nepřál.

Postavy
Hlavní postava Jennifer mi opravdu sedla. Zpočátku naivní a zpovykaná panička, která se postupně vyvíjí v sebevědomou a emancipovanou ženu. Tahle mladá žena byla celou dobu moje favoritka a držela jsem ji palečky až do poslední stránky. Postava, která mi vyloženě lezla na nervy byl právě manžel Jennifer. Panovačný chlap, co musí mít ve všem pravdu a jeho žena je pro něj jen okrasou do společnosti. Život s takovým člověkem musí být fakt utrpení. Ještě že se postavení muže a ženy ve společnosti od 60. let tolik změnilo, moc si nedokážu představit žít ve zlaté kleci právě jako Jennifer. Navíc, ženy mají právo projevit svůj názor, že ano?

Závěr
Přiznám se, že Poslední dopis od tvé lásky byl na mě trošku moc zdlouhavý. Zpočátku jsem měla dost problém se začíst, dlouhé popisy a ne příliš záživné kapitoly mě trochu nudily. Navíc jsem měla občas problém se v příběhu zorientovat, děj často skáče z jednoho období do druhého a jednotlivé příběhy se paralelně prolínají, takže jsem si musela některé stránky pročítat dvakrát. Jakmile se mi ale podařilo přelouskat asi první třetinu knížky, zabrala jsem se naplno do příběhu. Čím víc jsem se
blížila konci, tím víc měl příběh grády. Napětí stoupalo a stejně i moje postupné nadšení a zvědavost, jak to celé dopadne. Dokonce mi tahle knížka místy připomínala příběh Jacka a Rose ze slavného Titanicu. Dva mladí lidé, co se milují, ale společenské předsudky jim brání být spolu. Krásné. Konec knížky mě mile překvapil a já tak čtení tohohle romantického příběhu plného hlubokého citu nelitovala.

Moje dojmy a pocity po dočtení



Hodnocení: 80%

1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze! Na dojáky moc nejsem, ale Než jsem tě poznala mě celkem příjemně překvapilo a od té doby si říkám, že bych mohla dát Jojo šanci :)

    OdpovědětVymazat