neděle 18. září 2016

Review: Harry Potter and the Cursed Child - J.K. Rowling, J, Thorne, J. Tiffane

Název: Harry Potter and the Cursed child
Autor: J. K. Rowling, J. Thorne, J. Tiffany
Počet stran: 424
Žánr: divadelní hra, fantasy

Anotace

Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.
Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst. 
Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování.


Konečně nastala chvíle, na kterou většina fanoušků HP světa čekala tak dlouho. Nejdříve jsem trochu váhala, zda se do nového dílu pustit. Přeci jen jsem byla vcelku spokojená s tím, jak celá série skončila a zjistit, že příběh nakonec pokračuje úplně jinak by asi zničilo mě i veškeré moje iluze. Nakonec jsem ale davovému šílenství také podlehla a s nadšením se vrátila do Bradavic.

Něco málo k ději..
Vracíme se zpět do života Harryho Pottera, který už dávno není tím brýlatým studentem Bradavic, co se svými přáteli Ronem a Hermionou běhal po školních chodbách. Dospělý Harry pracuje na Ministerstvu kouzel, žije se svou ženou Ginny a nyní už jeho třetí dítě nastupuje do Školy čar a
kouzel v Bradavicích. Malý Albus Severus Potter se snaží co nejvíc vymanit ze stínu svého otce a rozhodně nebýt jako on. Což se mu taky daří. Hned první den se spřátelí se Scorpiusem, synem Draca Malfoye. Jenže ať se snaží sebevíc, Albus je stále synem svého otce a nositelem jména Potter. Rozhodne se proto udělat něco, čím chce dokázat, že není jen malou kopií slavného Chlapce, co přežil. Rozhodne se napravit jednu z chyb svého otce.

Postavy
Albus Potter mi už od prvních stránek příliš nesednul. Většinu času byl protivný a pořád měl tendenci někomu něco dokazovat. Ten kluk je opravdu synem svého otce. V předešlých dílech jsem si mladého Harryho docela oblíbila, ale jako dospělý mě neskutečně otravoval. V jeho případě se rozhodně nedá říct, že čím starší, tím moudřejší. Dělá ještě větší chyby než kdysi a ještě k tomu neumí navázat vztah se svým vlastním synem. Přiznám, že mým favoritem v téhle knížce byl jednoznačně mladý Scorpius Malfoy. V tomhle případě jablko spadlo dost daleko od stromu a scény, kdy se škádlí s Albusem a vymýšlí společně různé vylomeniny patří mezi moje oblíbené.

Závěr
Ještě než jsem se do knihy pustila jsem byla úplně napnutá a plná očekávání. Knížky o Harrym Potterovi jsem jako malá hltala jednu po druhé a jinak jsem to ani nečekala u této. První stránky jsem
četla opravdu s nadšením. Od začátku byl příběh chytlavý a já si užívala každou chvilku, kterou můžu "prožívat" opět v Bradavicích se svými oblíbenými postavami. Každá stránka se četla lehce a díky divadelnímu provedení jsem měla přečteno za pár hodin. Záleží ovšem, zda-li to není škoda, takhle rychle ten slavný kouzelnický svět zase opustit. Zhruba do poslední třetiny mě příběh hrozně bavil. Nechybí vtipné poznámky, humorné scénky a vůbec celá atmosféra knížky. Bohužel i tato kniha má svoje negativa. Postupně jsem se do příběhu jaksi zamotávala, objevují se přeskoky v čase i prostoru a já se často ani nestihla zorientovat. Ke konci byl děj už tak zamotaný a komplikovaný, že jsem se musela pekelně soustředit, aby mi něco neuniklo. Za mě to byl celkem povedený návrat do kouzelnického světa, i když se závěr podle mého příliš nevyvedl. Ale mě to ani tolik nevadí, protože tady nejde ani tolik o konec. Všichni určitě toužili vědět, jak vlastně život Chlapce, co přežil pokračuje. A já jsem spokojená. Příběh o Harrym Potterovi už bude navždycky součástí mého srdce bez ohledu na to, jak vlastně celý skončí.


Moje pocity a dojmy po dočtení



Hodnocení: 85%




1 komentář:

  1. Asi budu zbytečně zlá, ale upřímně mi to trochu přijde jako kdybys tuhle recenzi napsala během půl hodiny... Promiň, obyčejně nepíšu negativní komentáře, ale teď jsem si to nějak nemohla odpustit...

    OdpovědětVymazat