pátek 3. ledna 2014

Hitparáda knih 2013


Zdravím všechny knihomoly!
Jako první článek tohoto roku jsem se rozhodla udělat takovou hitparádu knížek, které jsem v roce 2013 přečetla a které si líbily i nelíbily.  Nápad na tento článek je z webu od Wer.
Předsevzetí do dalšího roku je jasné, přečíst co nejvíce knih nebo alespoň více než loni. Tak doufejme, že se mi to povede. Já vám do nového roku přeji, ať zažijete co nejvíce nových dobrodružství prostřednictvím knih a poznáte spoustu nových knižních hrdinů, kteří vás chytnou za srdce. A teď už jdeme na to!




Nejlepší knihy roku 2013


Vražedná pomsta všechny uchvátila nejen v knižní podobě, ale také na filmovém plátně. Pro mě je to neobyčejná knížka plná akce, napětí, lásky a prostě me nenechala spát. 
Past je prvním dílem trilogie o světě, ve kterém se mladí dožívají pouze 20 let. Přestože je to knížka se srdceryvným dějem, je smutná a krásná zároveň.
Ten, kdo stojí v koutě je knížka, kterou jsem si zamilovala už od první stránky. Krásný příběh nedospělého a smutného Charlieho mě prostě chytil za srdce a už nepustil.

Nejlepší knižní postavy


Jedním z největších knižních hrdinů, které jsem si letos oblíbila byl Peeta Mellark. Je obětavý, milující a citlivý a myslím, že většina dívek co četla sérii Hunger Games by alespoň jednou chtěla skončit v jeho náručí stejně jako Katniss. Z těch odvážnějších, bojovnějších hrdinek jsem si oblíbila Zoey Redbirdovou ze série Škola noci. Ze začátku je plachá a dezorientovaná, ale kdo z nás by ve škole plné upírů nebyl. No a samozřejmě zde musím uvést postavu Charlieho z knihy Ten, kdo stojí v koutě. Toho mám asi ze všech nejraději, už jen proto, že toho máme spoustu společného. Během čtení jsem mu neustále držela palce ať vše zvládne, cítila jsem s ním naprosto vše, co prožíval on. 

Nejlepší autoři

Jednoznačně Suzanne Collins. Asi tady o HG píšu už moc, ale tahle autorka vytvořila něco, co ovlivnilo a zasáhlo do srdcí spoustu lidí, stejně jako se to povedlo např. J.K. Rowling. Collinsová si zaslouží naši velkou poklonu. 
Nejen díky novým filmům ale také díky re-readingu knih Pána Prstenů a Hobita jsem si velmi oblíbila J.R.R. Tolkiena. Nepovažuji ho nejlepšího autora roku 2013, nýbrž celého 20. století. Svět jeho fantazie je dokonalý a on tak vytvořil příběhy, na kterých jsme vyrůstali.

Nejakčnější knihy

Akčních knih jsem letos ani příliš nečetla. Přesto ale sem musím zařadit Sílu vzdoru ze série Hunger Games. Při čtení jsem měla doslova husí kůži a srdce mi bušilo nervozitou jak to dopadne. To se u mě jen tak každé knížce nepodaří. Hodně jsem si také oblíbila Eragona. Místy mi děj, hlavně v částech, kde se bojuje, knížka mírně připomínala Tolkienova Pána Prstenů. I tak tahle kniha byla nabitá dějem, ikdyž jen asi od poloviny.

Nejvtipnější knihy
Možná si myslíte, že tyhle knížky patří spíš někde pod titul dívčí román apod. Je pravda, že jsem je četla, když jsem byla o něco menší, přesto ale autorka neztrácí svůj pověstný humor. Knížky jsou nabité vtipnými hláškami, scénkami a u čtení jsem prostě nedokázala mít kamennou tvář. Palec nahoru.

Největší zklamání

Všemi opěvovaná kniha 50 odstínů šedi jsem prostě nedokázala dočíst. Stále se opakující výrazy i scéný, které mi po 60 stránkách už neskutečně lezly na nervy. Možná by ona série byla lepší, kdyby se autorka tak strašně moc nesnažila o co největší erotičnost. 
Upíří deníky jsem se rozhodla přečíst pro porovnání se seriálem. Je sice pravda, že bychom neměli porovnávat knihu s filmy nebo seriály, ale já si prostě nedala říct. A zřejmě jsem udělala chybu, protože mě knížka ani zdaleka nazaujala tak, jako seriál.

Tohle bylo tedy takové malé shrnutí mého roku 2013. Ikdyž je pořád ještě spousta knih, které se do těchto kategorií nevešly. Přesto doufám, že další rok bude, co se týče knih ještě lepší a také doufám, že vy zůstanete našimi čtenáři i nadále:)







Žádné komentáře:

Okomentovat