neděle 16. února 2014

Review : Nový měsíc - Stephanie Meyer (Twilight #2)

Název: New moon ( Twilight #2)
Autor: Stephenie Meyer
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 464
Žánr: fantasy


Anotace

Isabella Swan se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo - až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost.
Zamilovat se do .
upíra je však daleko nebezpečnější, než si Bella dovede představit. Edward už Bellu zachránil ze spárů zla, ale nyní, když jejich vztah ohrožuje vše, co je jim drahé, oba zjišťují, že potíže teprve začínají

Všichni jste už určitě slyšeli něco o sérii Twilight. Nový měsíc je druhým dílem této série a zároveň mým nejméně oblíbeným dílem. :-/

Tuto knihu jsem samozřejmě nečetla poprvé. Četla jsem ji podruhé, protože bych ráda udělala recenzi na Rozbřesk a nechci zde dávat recenzi jen na poslední díl. Musím se přiznat, že jsem tuto knihu četla strašně dlouho. Je sice pravda, že  jsem mezitím přečetla spoustu jiných knih ( např. Past a Horečku od Lauren De Stefano, Město ze skla...)  které mě bavily a zaujaly mnohem více, ale i přesto nebyla tato kniha nikterak strašná. Jen by to chtělo trošičku více akce.

 Odstupem času si říkám, co jsem na těchto knihách kdysi viděla, vždyť vůbec nejsou tak skvělé, jak jsem si myslela. No, člověk se hold mění.. :-)

Tato kniha byla velmi populární, proto má také spoustu  různých vydání a obálek. Já jsem četla z knihy, která má na obálce velké červené oko. Tato obálka není špatná, i když musím říct, že mi k obsahu této knihy moc nesedí. Možná vyjadřuje lítost nad tím co se stalo s Edwardem? Nevím, ale nesedí mi to k tomu... Na druhou stranu se mi líbí mnohem více, než české vydání s vlkem.

 Další  české vydání má obálku naprosto jinou. Je na ní ,,nečekaně´´ obrovský vlk. Sice se tato obálka k této knize hodí, ale na druhou stranu se mi ani tato obálka moc nezamlouvá- nelíbí se mi.  Asi jsem moc náročná...



To originální obálka se mi líbí nejvíce.  Uvadající květina by měla symbolizovat Bellinu vadnoucí duši. No a proč se je na obálce zrovna tulipán, nevím... Údajně to neví ani Stephenie Meyer. :-) ( o obálky se prý stará marketing a nakladatelství).


Níže si můžete prohlédnou  obálku z Německa, Velké Británie, Japonska a Izraele.




Když slaví Bella své 18. narozeniny u Cullenů, řízne se při otevírání dárku o papír. To ovšem přivodí řadu nepříjemností. Belle začne téct krev. No a Jasper, který tuto ,, dietu´´ nedrží tak dlouho jako ostatní členové Cullenů se neudrží a okamžitě po Belle skočí. Edward  naštěstí Bellu zachrání, ale od té doby nemůže přemýšlet nad ničím jiným než nad tím, v jakém je Bella nebezpečí, když žije ve společnosti upírů. Nakonec se rozhodne, že Bellu opustí a odjede s celou rodinou někde hodně daleko...


Bella se rázem ocitá v těžké depresi. Několik měsíců je úplně mimo a nemyslí na nic jiného než na to jak ji to Edward mohl udělat. Postupně se začíná čím dál více kamarádit z Jacobem Blackem, který ji přivádí zpátky do normálního života. Později ale Bella zjišťuje, že Edward nebyl jediný, kdo měl tajemství...

Bella není mezi čtenáři moc oblíbená. Abych řekla pravdu, ani se moc nedivím, i mě někdy opravdu lezla na nervy. Dovedla bych pochopit, kdyby někdo truchlil pro druhého týden, ale několik měsíců? Tak to už je trošku moc. Na druhou stranu je docela statečná, i když to s těmi motorkami a s tím nebezpečím, aby se jí zjevoval Edward jsem moc nepobrala. Tak když na něj chci zapomenout, tak ho přece nechci znova vidět, ne? Navíc, to byla tak trochu šílenost...

V tomto díle je také důležitá postava Jacoba. Jacob nepatří mezi mé neoblíbenější postavy, ale zároveň ho nijak zvlášť neodsuzuju. Na jednu stranu se mi moc líbí, jak je dobrým kamarádem a jak se o Bellu pěkně stará a jak je trpělivý. Na druhou stranu to  ale někdy Jacob svým impulzivním chováním fakt přehání. Například to s tím telefonátem. To jsem myslela, že ho asi uškrtím.
 Asi jsem hodně ovlivněná tím, že mám ráda Edwarda, ale Jacob mě někdy fakt štve. I přesto ho ale docela lituji. Přece jen, snažil se opravdu dlouho a no Bella ho celou dobu tak trochu vodila za nos...

Dalšími novými a zároveň velmi zajímavými postavami je klan Volturiových. Volturiovi jsou velmi zvláštní postavy. Je to největší klan a zároveň něco jako královský rod upírů. Ke královské rodině také náleží velké množství ochránců. Volturiovi se starají o pořádek a zároveň o to, aby tajemství upírů nebylo nikdy vyzrazeno.

Měla bych vás upozornit na to, že je kniha místy trošku zdlouhavá a nezáživná.  Moc děje v této knize nenajdete. Na druhou stranu kniha až tak špatná není a určitě by se na ní dalo najít i několik pěkných věcí.

Tato kniha je samozřejmě také zfilmována ( ostatně jako celá série). Filmové zpracování se mi docela líbí, ale na Rozbřesk podle mého názoru ani zdaleka nemá. :-)

Takže kdo nečetl, ať si klidně přečte, jen neslibuji, že se jedná o nějakou kdovíjak akční knihu. Ale člověk někdy potřebuje knihu jen na odpočinek a odreagování, takže hurá na to!  :-)

Ukázka z knihy:

"Mám jednu otázku."
Obezřetně vyčkával.
"Když dám vyvolat ten film," řekla jsem a pohrávala si s foťákem v rukou, "budeš na fotkách vidět?"
Edward se dal do smíchu. Pomohl mi ven z auta, vytáhl mě po schodech a pořád se smál, zatímco mi otvíral domovní dveře.


Hodnocení: 50%





Žádné komentáře:

Okomentovat