Review: Horečka - Lauren DeStefano (Zahrada nesmrtelnosti #2)

Název: Fever (The Chemical garden #2)
Autor: Lauren DeStefano
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 351
Žánr: sci-fi,fantasy, dystopie

Rein opět v akci – Rein odhalí kuplířčiny úmysly a začce opět vzdorovat – Strastiplná cesta k Rowanovi – Vaughn je rozhodnutý přivést Rein zpět do sídla – Tentokrát jde Rein o všechno.

Musím říct, že obálka se opět povedla. Líbí se mi snad ještě víc než u prvního dílu. Nakladatelství si s obálkou dalo záležet, což pomáhá také tomu, aby se knížka lépe četla. Dívka na obálce vypadá smutně, skoro vyčerpaně, což má demonstrovat možná pocity hlavní hrdinky. Spolu s jemnou béžovou a prvky zelené dotváří celkový dojem knížky. Jen ten kůň mi tam moc nesedí, příjde mi hodně kýčovitý a vlastně ani nevím, co má vyjadřovat. Přesto ale obálka patří mezi mé oblíbené.

Může obsahovat spoilery na první díl!

Opět se setkáváme s rebelskou a vzpurnou Rein, které se podařilo společně se sluhou Gabrielem utéct ze zlatého vězení, domu Ashbyových. Vydávají se směrem na Manhattan, vyhledat Reinina bratra Rowana. Gabriel se ve svobodném světě příliš nevyzná a ani Rein neví, jak se domů dostat. Podaří se jim zvládnout strastiplnou cestu za domovem a najít Rowana?

Hned pár dní po útěku se dostanou do potíží. Zajmou je lidi z podniku madam Soleskiové. Vlastně spíš než o podnik se jedná o lunapark ve vykřičené čtvrti, kde jsou dívky placeny za potěšení. Naštěstí je ale Rein výjmečná už jen díky svým očím, a proto ji madam chtivým mužům neprodává. Rein se zde spřátelí s Pomněnkou, která se jim bude snažit pomoci utéct. Cesta na Manhattan je daleká, Gabriel ani Rein netuší jak se tam dostat a navíc jim je v patách všudypřítomný tchán Vaughn. Čas ale stále ubíhá a hrozba viru je cítit všude, kde se hnou. Setkávají se s nepřízní osudu, dostávají se do potíží, přesto ale v cestě pokračují. Rein totiž žije pro svého bratra. A ještě pro jednoho. Pro Gabriela.

Jak jsem psala v recenzi na Past, série mě zaujala novým, šokujícím námětem. Jestli se mi první díl líbil, z toho druhého jsem byla naprosto na větvi. U vícedílných sérií se často stává, že kvalita jde s každým dílem dolů. U této trilogie je to však opak. Druhý díl byl svižnější, napínavější a dramatičtější. A já se u něj klepala nervozitou, jak to vše dopadne.

Co se mi zde oproti prvnímu dílu líbilo, byl stále více se rozvíjející vztah mezi Rein a Gabrielem. Původně jsem Gabriela příliš neměla v lásce, přišel mi takový typický a příliš se choval jako stroj. Čím víc se ale jeho vztah s Rein prohluboval, tím víc rostla i moje obliba v něj. Nakonec mi přišel jako dokonalý typ věrného, starostlivého a milujícího kluka. Z postav se mi docela zalíbila i Pomněnka, která mi hodně připomínala spolumanželku Jennu z prvního dílu.

Když jsem začla knížku číst, vlastně jsem si nedokázala představit, o čem může být. Autorka opouští místo dění a loučí se s většinou postav prvního dílu. Nakonec jsem ale tuhle změnu uvítala, rozhodně pro mě bylo napínavější sledovat strastiplnou cestu za milovaným bratrem než krutý, ale nudný život ve vile Ashbyových.

Potlesk tedy autorce za to, že dokázala kvalitu trilogie udržet. Kniha se mi líbila mnohem víc než první díl. Četla se hrozně rychle, protože každá kapitola je otevřená a mě to nutilo stále pokračovat ve čtení. Navíc ve mně vyvolala závislost, knížka má otevřený konec a končí momentem, kdy si řeknete: Teď to prostě nemůže skončit! Jsem velice zvědavá, jak si autorka poradila se třetím, záverečným dílem celé trilogie.

Abych to tedy celé shrnula. Horečku jsem si hrozně oblíbila. Přečetla jsem ji za dva dny a ještě po dočtení ve mně zůstal takový zvláštní pocit. U napínavých momentů jsem měla občas husí kůži a ve scénách, kdy Gabriel s láskou pečoval o Rein jsem málem brečela dojetím. Děj má spád a je hrozně návykový. Knížce nemám co vytknout a jen si přeju, aby poslední díl Sever, byl tím správným velkým finále, jak se patří.

Posledním dílem by měla být kniha s názvem Sever. Čseký překlad měl vyjít v roce 2013, avšak její vydání bylo pozastaveno. Tak snad budeme mít třetí díl k dispozici co nejdřív.

Ukázka z knihy: Gabriel chvíli mlčí a přemýšlí o tom, potom nakloní hlavu a tváří se mi otře o krk. Moje vyčerpané tělo jako by pookřálo. „Tys mě od Ashbyů neodvlékla,“ zašeptá. „Chtěl jsem s tebou jít.“ „Prootže ti Jenna řekla, abys na mě dával pozor,“ namítnu. „To si myslíš?“ Nakloní se nade mnou, takže mu vidím do tváře. Na záda je mi zima, protože už se ke mně netiskne. „Požádala mě o to, ale já se rozhodl už předtím.“ „Proč?“ „Fascinovalas mě,“ odpoví, znovu si lehne a přivině mě k sobě. „Tolik jsi věřila, že svět je nádherný a já ho chtěl vidět tvýma očima.“ Bolestně se zasměju. „Teď, když jsi ho viděl, si musíš myslet, že jsem blázen.“ Neodpoví, ale obejme mě ještě pevněji a políbí mě vzadu na krk.

Hodnocení: 97%