úterý 28. června 2016

Review: Skleněný trůn - Sarah J. Maas (Skleněný trůn #1)

Název: Throne of Glass (Throne of Glass #1)
Autor: Sarah J. Maas
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 392
Žánr: fantasy, YA

Anotace

Celaena je od dětství trénovaná k jednomu jedinému úkolu – stát se tím nejlepším zabijákem na světě, rychlým, tichým, neodhalitelným a všehoschopným. Ovšem během výcviku se pokusí o útěk a je odsouzena k trestu smrti. Nemilosrdný král vládnoucí železnou rukou jí nabídne poslední šanci – stane se královským šampionem a nastoupí do hry o přežití. Jestliže porazí dalších 23 šampionů, získá svobodu.
Ovšem její soupeři umírají nejen při soubojích, ale i za tajemných okolností – Celaena teď o svůj život bojuje nejen se soupeři, ale i s něčím tajemným a děsivým, co se skrývá v pozadí.




Obal knihy

Za mě krásná, svěží obálka, která má schopnost zaujmout čtenáře. Spojení modré, bílé a stříbrné je uklidňující a podtrhuje atmosféru příběhu. Ode mě 4 z 5 bodů.



Něco málo k ději..
Hlavní hrdinkou příběhu je osmnáctiletá Celaena, která se s označením nejlepšího zabijáka v zemi stala doslova legendou. Přestože se zdálo, že je nepolapitelná, její krvežíznivost a neuvěřitelná schopnost zabít cokoli a kohokoli ji nedokázala úplně ochránit. Celaena skončila v temných dolech Endovieru, kde si odpykává ten nejhorší trest. Je to místo snad horší než dno pekla a pro vězně tam dole je smrt pouhým vysvobozením z utrpení. I pro Celeanu by bylo jednodušší zemřít. Avšak pro ni se stane cosi jako zázrak. Když si pro ni do dolů příjdou královi bojovníci, bere to jako možnost útěku. Pak ji však syn krále, princ Dorian podá nabídku, která se neodmítá. Bojovat v soutěži 24 bojovníků a stát se tak královou bojovnicí. Po několika let služby však může dostat svobodu, což je pro Celaenu neuvěřitelný zázrak. Postupně se Celaena učí jak porazit své soupeře, poznává nové lidi z hradu a dokonce se pomalu sbližuje se samotným princem. Má osmnáctiletá dívka šanci přežít souboj s tolika silnými bojovníky nebo vyhraje nakonec nejobávanější vrah Eriley toto klání?

Postavy
Celaena Sardothien - jméno, kterého se všichni bojí. Podle popisů v knize jsem si ji představovala snad jako odpudivou krvežíznivou stvůru a ne mladičkou dívenku s krásnými vlasy. Přiznávám, že
celá ta postava mi přijde trošku hyperbolizována. Na druhou stranu její povaha mě docela bavila a na svůj věk se zdá dost vyspělá. Stejně jako ve spoustě dalších knih i tady se čtenáři rozdělili na dva tábory. Tým Dorian a tým Chaol. Prozradím, že já osobně jsem v týmu Chaol, což je vrchní strážce a princův dobrý přítel. Dorian je podle mě něco jako sukničkář, i když je pravdou, že mi svým jednáním hodně připomínal prince Maxona ze Selekce. Elegantní, zdvořilý, ale pořád jako by měl něco za lubem. Ještě nesmím opomenout postavu princezny Nehemie. Typická kladná postava, jejíž odvaha a činy stojí za zmínku.



Závěr
Přiznám se, že mi trvalo hodně dlouho než jsem se začetla. Začátek je na můj vkus takový nemastný neslaný a člověk moc neví, co čekat. Mladá dívka, království, pohledný princ,...no říkala jsem si, že to bude další hloupá romance. Nakonec jsem se ale nenechala odradit a pokračovala ve čtení. A myslím, že jsem chybu neudělala. Zhruba v polovině knihy dostává děj ty správné grády. Trocha vraždění, záhad a samozřejmě i nějakého toho laškování. Děj graduje a na konci knížky už nevíte, jestli si kousat nehty, třást se anebo křičet. Nakonec tam máte tolik napínavých a šokujících momentů a srdceryvných scén, že ani nevíte čí jste. Takže přestože jsem na začátku chtěla knížku odhodit do kouta, povedlo se jí mě přesvědčit, abych se začetla i do dalších dílů. A za to má autorka ode mě potlesk.

Ukázka z knihy: Celaena mu úsměv neoplatila. Když si toho princ všiml, přešel úsměv i jeho. ,,Klání se zúčastní zloději, nájemní vrazi a válečníci z celé Eriley." Otevřela pusu, ale princ ji předběhl. ,,Otec odpřisáhl, že ti daruje svobodu, pokud vyhraješ a dokážeš, že jsi schopná a důvěryhodná. Navíc budeš jako jeho bojovník získávat nemalý plat." Jeho poslední slova Celaena jen tak tak slyšela. Tedy klání! Proti nějakým otrapům kdoví odkud. A proti nájemným vrahům! ,,Kdo jsou ti další vrazi?" chtěla vědět. ,,Ta jména ti nic neřeknou. Nejsou tak slavní jako ty." 


Hodnocení: 80%







Žádné komentáře:

Okomentovat