úterý 30. prosince 2014

Filmové hity roku 2015 (2. část)

Konečně jsem  přemohla prokristanaci a rozhodla jsem se dodělat přehled filmů podle knižní předlohy  roku 2015 :-)

Že jste ještě nečetli ani první část? Potom právě pro vás je zde tento odkaz.


1)Imitation game 
Tak tohle určitě musím vidět! Příběh o slavném matematikovi Alanu Turingovi, který díky své genialitě zkrátil válku a tím i zachránil  tisíce lidských životů. A co vy? Taky plánujete jít do kina na tento film? :-)

Světová premiéra: 14.11. 2014
Premiéra v ČR:  29.1.2015















2)Americký sniper
Další film, který vypadá hodně zajímavě. Nemyslím si, že je to film pro každého, ale pro ty, kteří se zajímají o válku v Iráku by mohl být velmi zajímavý. Hlavní ženskou roli navíc hraje Sienna Miller, kterou můžeme znát mj. z Hvězdého prachu, mého velmi oblíbeného filmu a která nikdy nezklame. Tak co? Těšíte se?

Světová premiéra: 16.1.
Premiéra v ČR:  26.2.










3)E.A.Poe Podivný experiment/ Eliza Graves
Tak tady se musím přiznat, že ačkoli samozřejmě Edgara Alana  Poa znám, tuto povídku nikoliv. Trailer vypadá zajímavě, navíc filmů z prostředí psychiatrického ústavu moc neznám. Uvidíme, třeba na to i zajdu do kina... :-)

Světová premiéra: 24.10.2014
Premiéra v ČR:  22.1. 2015










4)Inherent vice
Tohle je snad jediný film, který mě nijak zvlášť nezaujal. Probojoval se ale do top 20 nejočekávanějších filmů roku 2015, proto ho i já přidávám do tohoto seznamu. :-) Film vznikl podle knihy Thomase Pynchona, který je v USA označován, jako možný kandidát na Nobelovu cenu za literaturu... :-)


Světová premiéra: 9.1.
Premiéra v ČR:  2.4.





5) Dítě  44
A máme tady další historickou knižní adaptaci, tentokrát podle knihy Toma Roba Smithe. Příběh o mnohonásobném vrahu dětí v Sovětském svazu a o tehdejším režimu. Mnoho lidí píše, že je z tohoto příběhu úplně mrazilo, takže to bude určitě strašně děsivé. Nic pro slabší povahy...:-)

Premiéra v ČR: 17.4.








6)Pan
Kdo by neznal Petra Pana a Zemi Nezemi, že? :-) Ale věděli jste, že už v dubnu vychází nové zpracování tohoto slavného díla?


Světová premiéra:
Premiéra v ČR: 23.7. 













7)Než jsem tě poznala 

Premiéra v ČR: 21.8.

Film,  ke kterému psali scénář Schott Neustadter a Michael H. Weber, které všichni známe už z filmu Hvězdy nám nepřály, mě naprosto nadchl. Knížku od Jojo Moyesové jsem zatím nečetla, ale už dlouho na mě čeká v seznamu To read. Další film, kterého už se nemůžu dočkat... :-)











8)Příběh o lásce a tmě
Příběh známého izraelského spisovatele Amose Ozy, který vzbudil v celém světě výjimečný ohlas.Podaří se mu i okouzlit české publikum? To ještě nevíme, ale rozhodně k tomu má příběh o sionistickém hnutí a vzniku Izraele dobře nakročeno...


Amos Oz



Premiéra v ČR: ?


9)Pád

Dále tu mám film, o kterém  nejsou známy žádné podrobnosti, ale měl by vyjít do konce roku 2015.
Jedná se o filmovou adaptaci knížky Pád od Lauren Kate. Tak doufejme, že se tohoto filmu tento rok dočkáme... :-)








10) Hyperion
Filmová adaptace knihy od Danna Simmonse. Děj se odehrává v 28. století, kde lidstvo žije na stovkách planet propojenými teleporčními bránami... :-) Milovníky sci-fi určitě potěší, mě nijak nenadchla...A co vy? Máte rádi sci-fi?






Žádné komentáře:

Okomentovat