Review: Loď mezi hvězdami - Beth Revis (Vesmír #1)

Název: Across the Universe (Universe #1)
Autor: Beth Revis
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 360
Žánr: sci-fi, fantasy, dystopie

Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel. Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít...

Obálka je prostě nádherná. Upoutala mě hned na první pohled a je taky jedním z důvodů, proč jsem se rozhodla knížku přečíst. Krásné mísení fialové, růžové a modré, hvězd a dvě tváře představující dva hlavní hrdiny. Prostě fantazie.

Originální, respektive zahraniční obálky sice nejsou špatné, ale na tuhle krásnou jako máme my prostě nemají. Vpravo obálka německá.

Sedmnáctiletá Amy se nechala společně se svými rodiči zmrazit na vesmírné lodi, která má za 300 let dorazit na novou planetu Centauri a započít tam nový život. Amyini rodiče jako specialisté na biologický výzkum a armádu jsou na nové planetě nepostradatelní a Amy se rozhodne odletět s nimi, přestože nemusí. Po několika stovkách let v těžkých nočních můrách někdo Amy náhodou rozmrazí. Jaký bude odteď Amyin život, když se dozví, že loď přistane až za 50 let? Že až se její rodiče probudí bude Amy starší než oni? A až zjistí, že bude muset zbytek života prožít v plechové lodi bez nebes, slunce a větru?

No lodi panuje přísná hierarchie. Vládne zde Otec, který má pod sebou Syna, jež po něm převezme vládu. Žije zde přes 2000 lidí, všichni jedné rasy, poslušní svému vládci. Nejsou zde žádné konflikty, války ani spory. Tohle všechno se ale změní jakmile se mezi monoetnickým obyvatelstvem objeví právě rusovlasá Amy. Vzbudí rozruch a rozporuplné emoce. Pro Otce, stejně jako většinu lodi je Amy postradatelná a může se stát příčinou konfliktů. Je tady ale i někdo, komu na Amy záleží. Do Amy se zamiluje Syn. Nikdo ale zatím netuší, že za rozmrazením Amy stojí spousta tajemství...

Knížka mě nadchla hned od prvních stránek. Už jen představa zmrazení a putování na jinou planetu mě hodně zaujala. Děj byl plynulý, akční a hodně poutavý. Kniha ve mě vyvolávala různé emoce. Nervozitu, radost i vztek. Prostě dokonalý příběh. Knižka ma navíc zajímavou kompozici, prolínají se zde vyprávění Amy i Syna. Můžeme tak sledovat pohled na věc obou hrdinů.

Postav tady bylo spousta a nebylo těžké si na každou vytvořit svůj názor. Nejvíc se mi příčila postava Otce. Je to prostě tyran a diktátor, co se vymlouvá na dobro lidstva. Naopak jsem si hodně oblíbila Harleyho, Synova přítele, který Amy hodně pomáhal. A zbytek obyvatel lodi, jako roboti s vymytými mozky...spíš mi připomínali chodící zombíky než lidi.
Loď mezi hvězdami mě šokovala a ovlivnila zároveň. Po celou dobu čtení jsem si představovala, co bych dělala já na místě Amy. Myslím, že bych to tam dlouho nevydržela. Vztah mezi Synem a Amy se mi hrozně líbil. Nebyl to takový ten klasický knižní románek, tenhle vztah se rozvíjel pomaličku a jemně. Přestože nejsem velkým fanouškem žánru sci-fi, Loď mezi hvězdami jsem si zamilovala okamžitě. Tuhle knihu bych určitě doporučila všem, kteří touží po vesmírném dobrodružství, šokujících překvapení a krásné mladé lásce.

Ukázka z knihy: ,,Otec je skvělý vůdce," trvám měkkým hlasem na svém. ,,Ale," dodám, než Amy stihne zaprotestovat, ,,v otázce odlišností se neshodneme. Mně se totiž odlišnost líbí. A hodně." Ztežka polknu. v puse mám příliš mokro, v krku příliš sucho. A pak - ani nevím, jak se to stane - udělá krok ke mně a já k ní a pak už stojíme moc blízko. A mezi náme je jen déšť. Pak už mezi námi není vůbec nic. Mé rty se vpíjejí do jejích. Kolem koutku úst mi sklouzne dešťová kapka a pak oba rozevřeme rty. Kapka mi steče na jazyk a pak se ztratí na jejím jazyce.

Hodnocení: 98%