Review: Město z kostí - Cassandra Clare ( Nástroje smrti #1)

Název: City of bones ( Mortal instruments #1)
Autor: Cassandra Clare
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 416
Žánr: fantasy

Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy, kterou navíc spáchají tři teenageři se zvláštním tetováním na těle a podivnými zbraněmi v rukou. Mrtvé tělo pak jednoduše zmizí. Nejde jen tak zavolat policii, když jsou vrahové pro všechny ostatní neviditelní a na místě činu nezbyla ani kapka krve, která by napověděla, že tu zemřel člověk. A byl to vůbec člověk? Zde se Clary poprvé setká s Lovci stínů, bojovníky, kteří mají chránit svět před démony. Během čtyřiadvaceti hodin je Clary vtažena do jejich světa, její matka totiž zmizí a na samotnou Clary zaútočí démon. Proč by se ale démoni zajímali o obyčejné lidi, jako je Clary a její matka? A jak je možné, že má Clary najednou „vnitřní zrak“? To by rádi věděli i Lovci stínů…Zábavná, odvážná a neotřelá fantasy od Cassandry Clareové slibuje svým čtenářům strhující čtení, s nímž nebudou chtít přestat.

Tuto knížku dostala kamarádka k Vánocům a přesto, že ji ještě celou nedočetla, moc ji chválila. A protože já miluji fantasy, nedalo mi to a konečně jsem  ji i já začala číst.  Po přečtení jsem nemohla uvěřit, že jsem toho o této sérii knih ještě moc neslyšela...

Originální obálka mi připadá velice zajímavá, ale nemůžu říct, že by  to byla nejhezčí obálka, kterou jsem kdy viděla. Je hezká, ale to je asi tak vše.

Ovšem nechápu, kdo navrhl obálku  prvního vydání v češtině. Podle mě je to hotová katastrofa. To má být jako Jace? No to snad ne, v mých představách je to krásný, vtipný, odvážný blonďák. Tento chlapec se mu podobá maximálně těmi blond vlasy. Ovšem i ty podle mého názoru  vypadají poněkud jinak. :-)

Naštěstí má druhé české vydání obálku mnohem hezčí. Tato obálka přesně vystihuje název této knihy. Musím pochválit grafiky, kteří tuto obálku navrhli. Tato obálka je krásná a přestože existuje spousta různých obálek k této knize, tato se mi líbí bezkonkurenčně nejvíce.  Ještě se mi docela líbí slovenská obálka a také anglicko- australská a italská obálka je moc pěkná. Ale prostě ta česká <3

Na obrázku můžete vidět tu příšernou první českou obálku , originální obálku a pak také obálku italskou. Níže můžete vidět slovenskou obálku, anglicko - australskou a německou. Obálek je samozřejmě mnohem více, ale byli bychom tady opravdu hodně dlouho, kdybych vám měla ukázat všechny .

Tak teď už k ději.
Když se zase jednou jako obvykle vydala hl. hrdinka do nočního klubu Pandemonium, stalo se něco neobvyklého, co ji navždy změnilo život. Clary se totiž stala svědkem vraždy.  Ovšem ne jen tak ledajaké vraždy, ale rovnou vraždy démona. Už to samo o sobě je pořádně silný zážitek. Ovšem toto není jediná podivná věc, která se Clary stala. Clary totiž také viděla lidi, kteří tento čin spáchali. Říkáte si že je to normální?  Ale proč je viděla jen ona a nikdo jiný, přestože stál kousek od ní?  A co se stalo s její matkou?  Postupem času se spolu s Clary dozvídáme pravdu o světě, ve kterém spolu s Clary žijeme. Ony jsou totiž všechny povídačky pravdivé. Na tomto světě totiž žijí kromě lidí také vlkodlaci, upíři, víly, rusalky, divoženky, čarodějové  a v neposlední řadě také lovci stínů. To oni totiž zabili toho démona v tom klubu. To je kromě Clary nikdo nevidí...
Zachrání Clary svou matku? A kdo je ten tajemný Valentýn, kterého se všichni tak bojí? A proč vlastně tolik touží po Poháru smrti ? A kdo jsou mlčenliví bratři? Toto a spoustu dalšího se můžeme během čtení dozvědět. A já vám říkám, opravdu to stojí zato. Toto si prostě musíte přečíst!

Na této knize se mi líbí hned několik věcí. Zaprvé miluji postavy této knihy. Hl. hrdinka mi přijde strašně silná (i přesto že pohřešuje svou matku ). Dále je strašně statečná a mi přijde i docela milá.
Teď už ale k Jecovi. Jace je sice na jednu stranu strašně arogantní, ale na druhou stranu je strašně vtipný, odvážný, spravedlivý a v neposlední řadě krásný. Miluju jeho sarkasmus.
Přestože mám strašně moc ráda Jace,  na druhou stranu  je mi ale strašně líto Simona. Simon, chudák, miluje Clary téměř celý život a ona si toho pomalu ani nevšimne? :-) Opravdu Simon není až tak špatný, je to sice tak trochu hlupák a nešika , ale je schopen obrovského citu, což pro mě znamená strašně moc... Takže kdyby o Clary neusiloval také Jace, jsem si jistá, že bych chtěla, aby byli s Clary spolu. Ale takhle... :-)

Další věcí, která se mi na knize strašně moc líbí, je autorčin styl psaní. Její styl je takový jednoduchý, mírný. Ovšem umí neuvěřitelně šokovat. Opravdu, já jsem nemohla ani popadnout dech, když jsem to zjistila ( to odhalení na konci) . Z toho odhalení  jsem nemohla skoro dva dny spát ( řečeno s nadsázkou). Byla jsem udivená, šokovaná a já nevím co ještě. Většina autorů mě opravdu nedokáže překvapit tak jako Cassandra. A za to si zaslouží můj obdiv. Cassandro, nepřestávej, a piš dále. Jsi úžasná :-)

Moc se mi také líbí velká propracovanost jednotlivých postav a také se mi líbí, že postavy z této knihy jsou prostě jiné. V žádné knize co jsem četla jsem nenašla osobu podobnou Alekovi, Isabelle nebo dokonce čaroději Krasomilovi ( divné jméno na čaroděje, nemyslíte? :-) ). Postavy této knihy mají své osobité kouzlo, které mě prostě  uchvátilo. Nenajde se zde snad žádná postava, kterou bych neměla vyloženě ráda - až na Valentýna samozřejmě.
Dále jsem moc ráda, že se to s Lukem všechno vyjasnilo, protože Luke je vlastně moc dobrá postava. Stejně jako Simon, celý život trpí, protože ho jeho celoživotní láska nemiluje. Navíc Luke také ztratil nejlepšího přítele a všichni jeho přátelé ho zavrhli, kvůli tomu, co se mu kdysi stalo. A on ještě našel dostatek síly na to, aby své lásce dělal nejlepšího kamaráda a staral se o ni i její dítě. Obdivuhodné, opravdu obdivuhodné.

V neposlední řadě, se mi líbí, že se v knize stále něco děje a vy opravdu nemáte během čtení chuť ani náladu knihu odložit.

Přemýšlím, co se mi na knize nelíbilo a nic kromě té otřesné původní  české obálky mě nenapadá. :-)

Ještě bych chtěla dodat, že je tato kniha zfilmována. Já si rozhodně tento film nenechám ujít a mám v plánu se na něj dneska podívat.