středa 18. prosince 2013

Review: Rozpolcení - Amanda Hocking (Svět Tryllů #2)

Název: Torn           
Autor: Amanda Hocking
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 335
Žánr:fantasy 

Anotace

Když Wendy Everlyová objeví pravdu o svém původu, dojde jí, že její život už nikdy nebude takový jako předtím. Stále však přicházejí nová a nová překvapení. Dozvídá se, že její spojení s Vittrou je velice úzké, užší než si kdy dokázala představit, a že Vittra se nezastaví před ničím, aby ji získala na svou stranu. Pokud Wendy dokáže ovládnout své schopnosti a pokud se provdá za stejně mocného Trylla, jako je ona sama, bude mít moc ochránit Trylly před válkou s Vittrou. To pro ni však znamená, že se musí navždy vzdát Finna, svého milovaného ochránce, a že musí zapomenout i na Lokiho, okouzlujícího markýze z Vittry.  Je rozpolcená mezi svými vlastními touhami a potřebami lidu, mezi láskou a povinností. Wendy se musí rozhodnout, kterou cestou se vydá. Pokud se rozhodne špatně, může ztratit vše a každého, na kom jí záleží, v obou jejích světech.




První díl této trylogie mě moc zaujal, proto jsem si musela přečíst i druhý díl.  Musím říct, že se mi druhý díl líbil mnohem více. Kniha měla konečně více akce a napětí. První díl se mi sice líbil, ale neobsahoval moc akce.  Dvojka je dynamičtější, a tím mě zaujala mnohem více.


Obálka knihy je stejně krásná ,ne-li krásnější než obálka prvního dílu. Možná to bude i tím, že miluji modrou barvu, ale je fakt úžasná. Opět i vydání v jiných jazycích moc pěkné.


V prvním díle( Dědičce) jsme se dozvěděli, že Wendy není jen tak obyčejná dívka, ale že je princeznou Tryllů. Dále jsme  zjistili, jak pro ni bylo těžké vyrovnat se s takovým to osudem. Pokud jste četli první díl, tak určitě víte, ža na konci první knihy se Wendy rozhodla, že nechce být žádná princezna, a že chce jít zpátky domů k Mattovi.


 Na začátku druhého dílu se dozvídáme, že při svém  útěku sebou  Wendy vzala i Mattova pravého bratra Rhyse. Poté co se vrátila zpět do domu své tety a jejího ,,bratra´´ musela Wendy vysvětlit Mattovi pravdu o jejím původu, včetně toho, že vlastně není jeho pravá sestra, a že jeho pravým bratrem je vlastně Rhys. O několik hodin později se dozvídá Vittra, že se Wendy nenachází ve Föreningu,ale v lidském světě a to samozřejmě nevěstilo nic dobrého.  Král okamžitě pro Wendy poslal armádu lidí, kteří měli jediný úkol – za každou cenu přivést Wendy. Vittře se tento úkol povedl. Po probuzení se Wendy ocitla ve sklepě paláce Vittry. Později  se Wendy setkala s králem a uvědomí si, že raději bude se svou matkou než s někým takovým jako je král. Proto spřádá plány na útěk…

  
Na konci prvního dílu jsem si Finna zamilovala a přála jsem si, aby byli s Wendy spolu. Ovšem když jsem se zprostředkovaně seznámila s Lokim, zaujal mě asi více.  Musím říct, že působil ještě tajemněji než Finn.  Dále se mi moc líbí jeho smysl pro humor. I přesto jsem si  neustále  připomínala, že ho moc neznám a tak nějak podvědomě jsem od něj čekala zradu . Na druhou stranu jsem byla trošku zklamaná z rozhodnutí Finna. I když se rozhodl tak jak se rozhodl, dělal jen pro dobro království a toto rozhodnutí jej stálo podle mého názoru spoustu úsilí. Pro koho myslíte, že se Wendy rozhodne? Nebo je tady ještě někdo jiný? Bude Wendy jednat jako její matka a udělá vše pro dobro království nebo se bude řídit svým srdcem? To vše se můžete dozvědět v Rozpolcení.

Tuto knihu bych doporučila hlavně všem, kteří mají rádi YA. Pokud vás kniha aspoň trošku zaujala, neváhejte, a tuto knihu si pořiďte. Doufám, že vám bude kniha líbit aspoň tak jako mě.


P.S. Nezapomeňte si přečíst i bonusovou povídku na závěr…

Ukázka z knihy:
,,Co to bylo proboha za skřeta, co přišel s Lokim? To byl opravdovej troll?“
,, Nevím,“ pokrčil rameny Rhys. Vypadal stejně zmateně jako já. ,,Žádnýho takovýho jsem zatím neviděl. Jenže to nic neznamená. Všichni trollové si před  mänksema dávají pozor, aby jim neprozradili víc, než je nezbytně nutný.“
,,Já myslela, že takovíhle trollové jako ten mrňous neexistujou. Že jsou jen výplody lidský fantazie.“
 
Hodnocení: 85%

 

                                                                                                                    

Žádné komentáře:

Okomentovat