Review : Pád - Lauren Kate (Andělé #1)

Název: Fallen (Angels #1)
Autor: Lauren Kate
Nakladatelství:  Knižní klub
Počet stran: 319

Žánr:  fantasy (román)

Některým andělům je souzen Pád. Na Danielu Grigorim je něco bolestně povědomého. Ten záhadný, odtažitý chlapec upoutal pozornost Luce Priceové, už když ho viděla poprvé – v první den jejího pobytu v internátní škole pro problémové mladistvé. Ve škole, kde jsou zakázané mobilní telefony, všichni ostatní studenti jsou divní a každý krok sledují bezpečnostní kamery, znamená Daniel pro Luce jediný světlý bod. A přestože on s ní očividně nechce mít nic společného – a dává to jasně najevo –, něco ji k němu přitahuje jako můru plamen svíčky. Luce musí zjistit, co se Daniel tak zoufale snaží utajit... i kdyby ji to mělo zabít

Knížka mě zaujala nejen krásnou anotací, obálkou, ale také tím, že jsem toho o této knize hodně slyšela. A když jsem viděla knížku u kamarádky, která byla tak hodná a knížku mi půjčila, prostě jsem si ji musela přečíst.

O obalu této knihy jsem psala už dříve, ale nevím, jestli jste ho všichni četli, tak to raději zopakuji. Obal této knihy se mi strašně líbí a byl jedním z mnoha důvodů, proč jsem si chtěla knihu přečíst. Obal mě strašně přitahuje svým tajemnem, svou atmosférou. Dívka na obálce vypadá strašně smutná. A protože já mám také sklon snadno propadat depresivním náladám, něco mě na tom zaujalo. Možná že mi to trochu připomnělo mě samotnou, nevím..  Ale obal mě zaujal na první pohled a chtěla jsem se dozvědět více. Dále bych chtěla říct, že jsem strašně ráda, že obal je stejný jako v orginále.

Pád je prvním dílem série knih Andělé. Hl. hrdinkou je Lucinda Priceová. Celý život vídá nad svou hlavou podivné stíny, ale stále nechápe, co tyto stíny znamenají. Poté co hlavní hrdince uhoří přítel přímo před očima a nikdo nechápe, jak se to mohlo stát a jediným vysvětlením je, že by za to mohla nějakým způsobem moct Lucy se rodiče rozhodnou poslat Lucindu do školy Sword  & Cross. ( Meč a Kříž). Na první pohled se hl. hrdince zalíbí Daniel, kluk, který ji něčím přitahuje a který je ji něčím povědomý. Zdá se jí, jako by se už někdy viděli, ale nemůže si vybavit kdy a kde. Ovšem Daniel ji zpočátku velmi ignoruje, což samozřejmě Lucindu trápí. Ovšem Daniel není jedinou postavou, který Lucindu zaujal. Je zde ještě jeden kluk-  Cam. Daniel tedy není jediným klukem na této škole s obrovským charismem. Ovšem na rozdíl od Daniela, Cam má o Lucy zájem. Ovšem Lucindu stále zajímá, odkud zná Daniela a rozhodne se to se svou kamarádkou Penn vypátrat…

O Lucindě se snad ve všech recenzích píše, jak je ufňukaná a jak mají všichni problémy si ji oblíbit. Ano, je pravda, že Lucinda všechno moc prožívá, ale já se jí po tom co zažila, teda vůbec nedivím. Já jsem si ji docela oblíbila.
Musím říct, že zpočátku kniha neobsahovala moc akce a děje. Šlo spíše o líčení pocitů Lucindy. Na druhou stranu, ale kniha obsahovala velice dojemné a krásné momenty. Děj knihy byl nahuštěn spíše na konec a já osobně bych ocenila, kdyby byl popsán trochu podrobněji. Zpočátku jsem si také pletla některé postavy např. Molly s Gabby, Ariadnnu s Penn. Ale to nijak neovlivnilo můj názor na tuto knihu.
Kniha má velice zajímavý příběh a já prostě nemůžu jinak než přečíst celou sérii (4 díly). Druhým dílem jsou Muka. Na tuto knihu se velice těším a doufám, že si ji přečtu co nejdříve.

Úryvek z knihy:

Napravo od Luce byl kluk s krátkými hnědými vlasy, hnědýma očima a houfem pih na nose. Ale ze způsobu jakým klopil oči a stále si hrál s palci, Luce získala dojem, že stejně jako ona byl pravděpodobně ještě ohromený a rozpačitý z toho, že je tu nový.
Kluk na druhé straně naopak vystihnul obraz Luce o tomhle místě až příliš dokonale. Byl vysoký, hubený a přes rameno měl přehozenou tašku DJ. Měl husté černé vlasy a velké, hluboké zelené oči. Jeho rty byly plné a kvůli jejich přirozené barvě, by většina dívek zabíjela. Na zadní straně krku měl černé tetování ve tvaru slunce. Zdálo se, že na jeho světlé kůži téměř zářilo, když stoupalo od hrany černého trička.
Na rozdíl od těch dvou, když se k ní tenhle kluk otočil a setkal se s jejím pohledem, držel ho a už se nepodíval jinam. Jeho ústa byla stáhnutá v přímce, ale jeho oči byly teplé a živé. Díval se na ni a byl nehybný jako socha. Luce cítila, jak ztuhla na místě taky. Zatajila dech. Ty oči byly intenzivní a lákavé a, no, taky odzbrojující.

Hodnocení: 85%