pondělí 2. prosince 2013

Review: Divergence - Veronica Rothová (Divergence #1)

Název:  Divergent 
Autor:  Veronica Rothová
Nakladatelství:  Cooboo
Počet stran:  344
Žánr:  Dystopie (fantasy,sci-fi, román)




Anotace
Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.



Tuto knihu jsem si vybrala na doporučení kamarádky. Po dlouhém kamarádčině vychvalování, jsem o této knihy očekávala opravdu hodně.  Kamarádka je totiž dost kritická a málo co ji nadchne tak, jako tahle kniha.  A musím říct, že měla samozřejmě jako vždy pravdu, ta kniha je prostě úžasná. Divergence je prvním dílem Povstalecká trilogie a někdy docela připomíná trilogii Hunger games. Takže pokud jste tuto trilogii četli a máte rádi dystopii, doporučuji vám přečíst si i první díl této báječné trilogie.



                Děj se odehrává v někdy budoucnosti v americkém městě Chicagu. Lidé žijící v tomto městě, se rozdělili na frakce. Každá frakce považuje za nejdůležitější vlastnost člověka něco jiného. Někteří Míromilovnost, jiní Neohroženost ( Odvahu) , další Upřímnost, Sečtělost či Odevzdanost (Nesobeckost) . Dále jsou zde lidé, kteří nepatří k žádné frakci. Jsou to tkz. Odpadlíci. Ti byli z frakce buď vyloučeni při tkz. vstupním testu anebo kteří se k nim z různých důvodů sami přidali .
                                 

Hlavní postavou je šestnáctiletá studentka Beatris, která právě stojí před velmi důležitým rozhodnutím. Má si zvolit frakci, ve které by chtěla strávit zbytek svého života. Zvolí si Odevzdanost, ve které žije její rodina nebo z této frakce odejde a opustí rodinu?  Při rozhodování ji má pomoct talentová zkouška, která má ukázat pro kterou frakci má Beatris předpoklady.  Ovšem výsledek zkoušky říká, že Beatris  nemá předpoklady jen pro jednu frakci, ale rovnou pro tři frakce. Beatris je tedy divergentní a to pro ni znamená velké nebezpečí.  Hlavní hrdinka si nakonec zvolí Neohroženost a čeká ji velmi tvrdý výcvik plný stimulací a bojů s ostatními nováčky v Neohroženosti. V Neohroženosti je totiž pouze 10 volných míst a nováčků je samozřejmě mnohem více. Dostane se Tris (tak si nechává říkat hl. hrdinka v Neohroženosti) mezi nejlepších deset lidí při zkoušce? Proč znamená divergence takové nebezpečí?  To vše a mnohem více se dozvíme v této velice zajímavé trilogii.
                Hlavní hrdinku jsem si velice oblíbila. Je to sympatická, mladá dívka, která to v životě nemá vůbec lehké. Většinu jejích rozhodnutí chápu.   Ovšem Tris nebyla mou nejoblíbenější postavou, tou byl podle mého názoru Čtyřka. Čtyřka je instruktorem nováčků, tedy i Tris.  Má obrovské charisma a chová se záhadně. Je to ale takový můj miláček a myslím, že si ho zamilujete i vy. Čtyřku si totiž nejde neoblíbit.   
Autorka velmi dobře popisuje postavy i prostředí, proto si lze vše velmi dobře představit. Děj plyne lehce a já jsem se o této knihy nemohla vůbec odtrhnout.  Další plus má u mě kniha za nádhernou obálku. I když druhý díl ji má ještě hezčí.
            Tato kniha se mi velice líbila a rozhodně vám doporučuji si ji přečíst. Někdy už mě opravdu štvou milostné trojúhlelníky, které jsou v každé druhé  knize( např. Hunger games, Stmívání..). A proto mě velice příjemně překvapilo, že tato kniha nic takového neobsahuje. Taky mě velice zaujalo, že by mohl být svět rozdělen na frakce podle jednotlivých vlastností lidí. Co myslíte, mohlo by to fungovat? A do které frakce byste asi patřili vy? Já bych tedy určitě nechtěla patřit do upřímnosti  (jejich testy ,kdy musíte odhalit své tajemství pomocí séra pravdy se mi vůbec nelíbí). Jinak si myslím, že má každá frakce něco do sebe.
  Jinak jsem vás chtěla upozornit, případně vám připomenout, že v  březnu roku 2014 (21.) přichází tato skvělá knížka do kin. Já se už nemůžu dočkat filmu, i když z výběrem herce na roli Čtyřky moc spokojená nejsem , ovšem aspoň mě může příjemně překvapit. Všem které tato kniha zaujala, přeju krásné čtení. :)

                Knížce prostě musím udělit 100%. Už se nemůžu dočkat na další díl a samozřejmě se také půjdu podívat do kina. 


  Hodnocení: 100%



Žádné komentáře:

Okomentovat