Review: Trojice - Sarah Lotz

Název: The Three
Autor: Sarah Lotz
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 472
Žánr: thriller

Čtyři letecké katastrofy na čtyřech kontinentech během jednoho jediného dne. Svět je v šoku a na pokraji paniky. Vyšetřovatelé vylučují jednu příčinu za druhou – za pády letadel nestojí ani teroristické útoky, ani nepřízeň počasí. Jako zázrakem je přežily tři děti a jistý náboženský fanatik došel skálopevného přesvědčení, že ti tři – novináři je nazvali Trojice – zvěstují apokalypsu. A že bude třeba začít se připravovat na soudný den. Co když má pravdu? A byli opravdu jen tři? A může za jejich podivné chování skutečně jen šok z prožitého traumatu a neutichající zájem médií?

Něco málo k ději..
Černý čtvrtek. Tak je nazýván den, kdy ve světě spadnou 4 letadla 4 různých společností. Jaká je pravděpodobnost, že v jeden jediný den spadnou 4 letadla na různých kontinentech? Žádnou z
katastrof nikdo nepřežil. Až na 3 děti. Jak je možné, že tak děsivou katastrofu, která zabije přes 200 lidí přežije zrovna malé dítě? Okamžitě po nehodách se vyrojí stovky různých konspiračních teorií, které varují svět před příchodem soudného dne. Jsou přeživší děti opravdu poslové, které seslal Bůh na zem? Nebo v sobě skrývají duše všech zemřelých a jsou ovládány ďáblem? Tyhle otázky řeší snad celý svět. Tisíce lidí považuje nevinné děti za nástroj Antikrista a krátce po tom, co se objeví teorie, že i čtvrtou katastrofu přežilo dítě začne celosvětové pátrání a hon za tímto přeživším. Okolo nehod i dětí se rojí záhady a zvláštnosti. Jsou opravdu seslány na zem jako zvěstovatelé Apokalypsy? A co vlastně způsobilo pád čtyř letadel?

Postavy
V tomhle příběhu figuruje tolik postav, že i já sama měla problém se v nich vyznat. Desítky různých jmen, která se opakují nebo se v knize jen mihnou. Hlavními "hrdiny" je v tomto případě Trojice - děti, které jako jediné přežily hrozivé pády letadel. Přiznávám, že jsem z nich měla trochu strach. Po nehodách se přeci jen nějak změnily a zda-li to bylo způsobeno ďáblem anebo jen posttraumatickým syndromem, na to musí přijít každý čtenář sám. Jinak chválím detailní popisy pocitů a myšlenkových pochodů postav. Díky tomu jsem se mohla více vžít do dané situace a příběhu.

Závěr
Když jsem knížku ukořistila, byla jsem radostí bez sebe. Katastrofický horor s motivy letadel? Něco akorát pro mě! Začátek knížky byl dost napínavý a moje nadšení stoupalo. Drsné až naturalistické popisy scén, detaily a gradující napětí hodnotím jako velké plus. Bohužel čím více jsem postupovala ke konci, tím více upadalo i mé nadšení. Příběh se zamotával, začal být nepřehledný a zmatený a já si musela některé stránky přečíst alespoň dvakrát, abych pochopila oč jde. Objevují se tam přeskoky na různá místa či v čase a člověk se musí opravdu rychle zorientovat. Naštěstí to závěr knížky docela spravil a poslední kapitoly jsem četla opravdu se zatajeným dechem. Ta nepředvídatelnost a napětí z toho přímo čiší. Musím ještě zmínit velmi zajímavý způsob, jakým je knížka napsána. Je jakousi sbírkou nejrůznějších rozhovorů, svědectví, reportáží a dopisů, které příběh skvěle oživují. Abych vše shrnula, Trojice je rozhodně velmi zajímavou knihou, které nechybí zápletka a šmrnc. Je možné, že se v polovině knihy ztratíte nebo vás přestane bavit. Pokud jste ale bystrý čtenář a přelouskáte ne příliš záživné kapitoly uprostřed knihy, čeká vás dech beroucí vyvrcholení příběhu a nějaký ten zvláštní pocit vedoucí k zamyšlení jako bonus.

Ukázka z knihy: Drásající zvuk, jako kdyby ohromné nehty z kovu přejížděly po tabuli, podlaha sebou zacloumá, jakási tíha ji stlačí hlavu do klína, cítí, jak ji secvakly zuby, chce na tu příšeru, která jí láme ruce za hlavu, zařvat, ať toho nechá. Zastavte to, už to trvá moc dlouho - bičuje ji to, bije a mlátí, ta hlava, nedokáže udržet hlavu rovně a pak se jí sedadlo před ní vboří do obličeje a pak zazáří bílé světlo, které ji oslepí, takže nemůže -

Hodnocení: 70%