neděle 26. ledna 2014

Review: Rudá jako rubín - Kerstin Gier (Drahokamy #1)

Název: Rubinrot (Edelsteintrilogie #1)
Autor: Kerstin Gier
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 334
Žánr: fantasy, sci-fi, román

Anotace

Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.


Knížku jsem si půjčila od kamarádky, která ji dostala k Vánocům. O Rudé jsem slyšela už dávno a po tom, co jsem si přečetla spoustu pochvalných recenzí, jsem si ji prostě musela přečíst.

Obálka mi příjde jednoduše hezká. I když je spojení růžové a černé příliš nesourodé, tady na obálce mi to docela sedí, ačkoli podle názvu by knížka možná měla mít spíše barvu červenou než růžovou.Na první pohled ta žvýkačková růžová budí dojem, že se jedná o knížku pro děti. Buď si na barvu holt zvyknete nebo ne. Obal je takový jemný a jednoduchý a hrozně se mi líbí velký název uprostřed, který je psaný ozdobným stylem. Vůbec celý design knihy mě zaujal. Originální, tedy německá obálka je stejná jako ta naše, což je možná škoda, protože Rudá vyšla v mnoha krásných provedeních, která by možná seděla víc.
Hodně se mi zalíbila anglická obálka. Má krásnou rudou (!!) barvu a ten design mi akorát k pasuje k té staré Anglii. Španělská mě moc nezaujala, rozhodně si myslím, že by neměla být černá. A k tomu ten růžový akcent..ne tohle prostě nepasuje. 
Poklona pro Nory a jejich obálku. Krásná červená, k tomu pozadí Londýna a velký Rubín uprostřed. Byla bych nadšená, kdyby tahle obálka vyšla i v Česku. Polská mě nijak příliš nezaujala. Možná bych tam přidala víc té rudé? Jinak ta italská mi prostě nesedí, přijde mi příliš depresivní a vůbec prostě nepasuje k ději.

Šestnáctiletá Gwendolyn je normální londýnská středoškolačka, která na první pohled vypadá jako obyčená dívka. Má svou nejlepší kamarádku, otravné spolužáky a praštěné mladší sourozence.
Avšak nikdo, kdo pochází z rodiny Gwendolyn není obyčejný. Její rodina skrývá velké tajemství. Jeji namyšlená a šprťácká sestřenice Charlotte totiž zdědila gen, díky kterému dokáže cestovat v čase. Je to velmi vzácný gen, který se v této rodině dědí z generace na generaci a Charlotte se na svůj první skok do minulosti připravovala téměř celý život. Navštěvovala hodiny latiny, šermu, učila se důkladně historii a teoreticky je na cestování připravená. Ani Gwendolyn ale není obyčejná. Vidí duchy. Nikdo to samozřejmě neví a ti, kterým to řekla, ji mají za blázna. Jednoho dne je Charlotte velmi nervózní, protože má celý den závratě, což bývá taková předzvěst skoku v čase. Charlotte v čase ale neskočí, stane se něco jiného. Skočí totiž Gwen.

Gwen svým skokem vyvolá v rodině velký rozruch. Ona, která o cestování neví téměř nic a vůbec není připravena najednou zjistí, že má onen časocestovatelský gen. Příčinou této záměny je Gwenina matka, která přede všemi zatajila pravé datum narození své dcery a tak ji ochránila. Gen se totiž určuje podle data narození. Matka Gwen okamžitě odveze do tajného lože Strážců, cestovatelů v čase. Tam je nejenže nepochopena, ale také nařčena, že gen své sestřenici "ukradla". Tak jako tak dozví se, jaký je úkol cestovatelů a proč je vše tak přísně utajováno. 

Podle proroctví je cestovatelů v čase 11 a Gwen má být posledním článkem do kruhu 12. Každý z nich je přiřazen k nějakému drahokamu a Gwen je označena jako Rubín. Úkolem Strážců je uložit do chronografu, přístroje, pomocí kterého můžou kontrolovaně cestovat, krev všech 12 cestovatelů. Jakmile se jim to podaří, bude odhaleno velké tajemství. Nikdo však nechce Gwen říct, o co se přesně jedná z obav, že by jim chtěla tento úkol překazit. Její sestřenice Lucy totiž před lety jeden s chronograf s krví 10 cestovatelů ukradla a tím zmařila stovky let práce. Jak si Gwen poradí s cestováním, když o něm téměř nic netuší? Navíc jí přidělili partnera, který jí má s cestováním trochu pomoct. Gideon je namyšlený, Gwen neustále komanduje a navíc měl něco s Charlotte. Přestože se oba vzájemně nemusí, dostanou úkol, který je donutí spolupracovat.

Na začátek musím přiznat, že knížka příliš nesplnila moje očekávání. Možná když jsem četla tolik recenzí, které ji vychvalovaly do nebes, udělala jsem si příliš dokonalou představu. Zase ale nemůžu říct, že by mě nějak zklamala. Přestože jsem čekala trochu víc, děj mě nenudil. Autorka má velmi zajímavý a poutavý styl psaní, takže se nemusíte bát, že se budete nudit. Co se týká postav jsem si nejvíce oblíbila právě Gwen. Dokázala jsem se do ní vžít a její vtipné poznámky mě často doháněly k smíchu. Gideona ráda prostě nemám. Je rozmazlený a když není po jeho, tak se mu to nelíbí. Jelikož se ale v knize pomalu vyvíjí, asi mu dám ještě šanci. Nejoblíbenější postavou pro mě byla Gwenina kamarádka Leslie. Je chytrá, akční a navíc má odvahu, kterou Gwen postrádá. Ostatní postavy kromě Gweniny matky mi přišly prostě nepříjemné. Neměli soucit s Gwen a s tím, že ona chudák vlastně za nic nemůže. Ani její rodina. To se ale nedělá.
Co mě na knížce hodně zaujalo, jsou různé úryvky z Shakespearových dramat a záznamy z deníků, které se objevují na začátku každé kapitoly. Dodává to tak knížce věrohodnost a je to i příjemným zpestřením.
Námět cestování v čase mi příjde zajímavý, takže pokud hledáte něco v tomto stylu, vyzkoušejte Rudou. Knížka je vlastně spojením historie a romantiky. Mě se tohle spojení moc líbí, i když jsem té romantiky tady čekala trošku víc. 

Abych byla upřímná, nejvíc mě knížka začala bavit zhruba až od poloviny. Asi jsem čekala více romantiky, více akce, více cestování v čase. Ne že by byla knížka jen nudným tlacháním, ale některé pasáže nebyly nutné. Jakmile Gwen konečně skočí v čase a dozví se něco o historii cestování, začne to být konečně trochu zajímavé. Konec mi přišel hodně otevřený, ale líbil se mi. Byl romantický a až díky němu jsem si knížku docela oblíbila. Někdy prostě nedejte jen na první dojem. 

Ukázka z knihy: Když jsem znovu dovedla zaostřit, zahýbal za roh veterán. Klekla jsem si na chodník a třásla se šokem. Něco na téhle ulici nebylo v pořádku. Vypadala jinak než obvykle. Všechno se změnilo z vteřiny na vteřinu. Déšť ustal, zato foukal ledový vítr a byla mnohem větší tma než předtím, skoro noc. Magnolie nekvetla a ani neměla listy. Nebyla jsem si dokonce jistá, jestli to vůbec ještě je magnolie. Špičky plůtku, který ji obklopoval, byly zlatě natřené. Mohla bych přísahat, že ještě včera byly černé.

Na motivy filmu vznikl také film. Já osobně jsem na něj hrozně zvědavá.

Trailer:

Hodnocení: 89%






Žádné komentáře:

Okomentovat